نحوه نگهداری از زیورآلات نقره

  1. رطوبت، روغن، عطر و لوسیون مو نباید با زیورآلات  و جواهرات نقره تماس داشته باشند. این مواد شامل مواد شیمیایی هستند که به شدت واکنش پذیر هستند و می توانند با فلز نقره واکنش نشان دهند و باعث تغییر رنگ نقره شوند.
  1. زیورآلات نقره خود را در داخل پارچه  قرار دهید به طوری که پارچه نرم و خشک باشد. قرار دادن زیورآلات نقره در داخل پارچه نرم و خشک  باعث عدم تماس با مواد اسیدی و شیمیایی می شود و از خراشیدگی نقره جلوگیری به عمل می آورد.
  2. محل نگهداری نقره باید تیره و خشک باشد مانند جعبه جواهرات و یا کشو کمد. باید توجه نمود که هر قطعه از زیورآلات نقره باید در جعبه ای جداگانه نگهداری شود . در صورتی که زیورآلات نقره باهم در یک جعبه نگهداری شوند ممکن است زنجیر های درهم تنیده آنها به راحتی شکسته شوند و یا در اثر سایش با یکدیگر خراش و آسیب ببینند.
  3. زیورآلات نقره خود را بر روی هم انباشت نکنید زیرا این کار علاوه بر آسیب دیدن زیورآلات باعث کاهش درخشندگی زیورآلات نقره وشکستگی نگین ها نیز می شود.
  4. زیورآلات نقره را داخل روزنامه، پلاستیک و یا جعبه های چوبی بدون روکش قرار ندهید. استفاده از این مواد باعث می شوند نقره کیفیت خود را از دست بدهد.
  5. از برخورد نقره با عرق بدن جلوگیری شود . عرق بدن یکی از مواد اسیدی می باشد و در هنگام عرق کردن توصیه می شود زیورآلات نقره خود را در آورید.
  6. مواد شیمیای مثل عطر، الکل و .... رو مستقیم روی پلاک و زنجیر نزنید.
برای اینکه گردنبند نقره سیاه نشه باهاش حموم برید، مواد شیمیایی مثل عطر، الکل، اکسیدان و.... رو بهشون نزنید. و اگر سیاه شد میتونید با مسواک و خمیر دندان بشوریدشون، مثل روز اول سفید میشن و بعدش با یک دستمال نرم تمیز کاملا خشکش کنید.